Śnieżna wyprawa

Kilka dni temu wybraliśmy się na przejażdżkę skuterami śnieżnymi wraz z jednym z naszych partnerów, firmą Snowdoo. Siedziba znajduje się w Zakopanem na Gubałówce skąd rozpościera się piękny widok na miasto oraz panoramę Tatr. Dzień był piękny i słoneczny oraz jedynie kilka stopni na minusie.
Instruktor przekazał nam wskazówki jak bezpiecznie prowadzić maszynę. Już po kilku minutach byliśmy w drodze. Początkowo w roli pasażera mogłam podziwiać piękne widoki; zaśnieżone łąki, lasy oraz okoliczne miejscowości. Zabawa była przednia, szczególnie na zakrętach kiedy konieczne było stwarzanie przeciwwagi do przechylającej się maszyny. Skutery śnieżne są bardziej wywrotne niż można był się tego spodziewać. W drodze powrotnej byłam kierowcą i zdecydowanie jest to lepsza zabawa :). Prowadzenie maszyny można przyrównać do prowadzenia motocykla jednak sterowanie jest znacznie bardziej utrudnione ponieważ kierownicą nie przechylamy jednego koła ale dwie narty. Skutery o pojemności 600 cc były bardzo zrywne i osiąganie większych prędkości nie stanowiło większego problemu. Prowadzenie maszyny daje niesamowitą satysfakcję i każdy powinien tego chociaż raz będąc w górach spróbować

 

Historia skutera

Skuter śnieżny to połączenie sań i skutera. To bardzo popularne pojazdy w krajach koła podbiegunowego. Występują w wersji  jedno i dwu osobowej. Pierwszy prototyp skutera śnieżnego wyposażonego w śmigło (aerosanie) został zbudowany przez rosyjskiego wynalazcę Kuzina w 1908 roku. Równocześnie podobny model wykonał Igor Sikorski.

Jednak pierwszy w pełni funkcjonujący prototyp stworzyli Francuzi markiz Jules-Albert de Dion oraz inżynier Georges Bouton na zlecenie polarnika J.B. Charcota. W tym samym czasie Robert Scott, przed wyprawą na Biegun Południowy poprosił firmę De Dion Bouton o zbudowanie sań motorowych. Próby pojazdów odbyły się w 1908 r w Alpach Delfinackich. Równocześnie amerykański producent samochodów Henry Ford pracował nad przystosowaniem modelu T, do jazdy w zimowych warunkach. Model skutera na którym wzorowane są współczesne skutery to maszyna wyprodukowana przez Carla Eliasona w 1924 r. a opatentowana w 1927 r.

Poniżej galeria zdjęć z prototypami:

Sporty zimowe

Na Podhalu najbardziej popularne sporty zimowe to narciarstwo oraz snowboard. Jednak jeśli ktoś szuka nowych wrażeń bądź zawsze pasjonowały go motocykle albo quady na pewno nie będzie zawiedziony:)

My wybraliśmy się na godzinną wycieczkę, jednak są również opcje trzy i sześciogodzinne. Skutery to świetna przygoda szczególnie w grupie znajomych czy przyjaciół. Jest dużo adrenaliny i śmiechu. Polecamy 🙂

 

* Goście Villi Gorsky mają zniżkę na wyprawę skuterami.

 

 

You cannot copy content of this page